Reklam Çeşitleri; Son zamanlarda birçok reklam çeşitleri ortaya çıkmaktadır. Hem üreticiye hem de tüketiciye hitap edebilecek türden reklamlar oluşturuluyor. Aynı reklam araçlarını kullanarak birden fazla çok malın reklamı yapılabiliyor. Adı duyulmamış belirli bir mala talep arttırmak için çeşitli reklamlar yapılırken aynı zamanda adı duyulmuş bir malın satışını arttırmak içinde reklam çeşitleri ortaya çıkmaktadır.
Bu reklamlar bazen direk taleplerin mala olması için bazen de marka tanıtımının yapılması için yapılır. Üreticinin isteğiyle yapılan bu reklamların çeşitleri gittikçe çoğalıyor. Coğrafi yönden, hedef kitle yönünden, tanıtım araçları yönünden, tanıtımın açık bir şekilde yapılması yönünden, amaç yönünden ve talep yönünden reklam çeşitlerini arttırarak bunları farklı sınıflarda inceleyebiliriz.
Reklam çeşitleri nelerdir?
Coğrafi yönden reklamlar
Yerel reklamlar; Küçük yerleşim alanlarında ya da büyük şehirlerin belli bir kısmına hitap eden işletmelerin (Lokanta, cafe, kuaför veya küçük esnaf) gibi işletmeler için yapılan çalışmalardır.
Bölgesel reklamlar; Birden fazla yerleşim alanına hitap eden ve belli başlı bölgelerin ihtiyacını karşılayan işletmeler için yapılmış olan çalışmalardır.
Ulusal reklamlar; Ülke genelindeki ürün ve hizmet kapasitesine giren tüketicilerin ihtiyacını karşılamaya yönelik yapılan çalışmalardır.
Uluslar arası reklamlar; Genelde uluslararası faaliyet gösteren firmaların din, dil, ırk ve kültürel farklılık göstermeden tanıtımını yapmaya yönelik yapılan çalışmalardır.
İçerik yönünden reklamlar
Mal veya hizmet tanıtımları; Mal ve yapılacak olan hizmetlerin tanıtılması, bilgi ve verilmesi ve bunlara taleplerin artması için ya da piyasaya yeni girmiş ya da girecek olan ve değişiklik yapmış olan ürünler için yapılan çalışmalardır.
Marka tanıtımları; Marka imajını önde tutmak için ve piyasada bilinen birçok üründen ayırt edilmesi gereken ürünler için yapılan çalışmalardır.
Kurumsal tanıtımlar; Üretilen ürün ile markanın bağlantılı olduklarını işletmeyi ön planda tutarak yapılan tasarımlardır.
Hedef yönünden yapılan reklamlar
Tüketiciye hitap eden; Tüketiciye hitap eden ürün ve hizmeti alacak olan tüketicilere karşılık yapılan çalışmalardır.
Aracıya hitap eden; Ürün ve hizmetler direk tüketiciye ulaşamayabilir. Bunlar için aracı diye adlandırılan kişiler vardır. Ürün ve hizmetlerin öncelikle bu aracılara sunulması için yapılan çalışmalardır.
Bu işi yapanlar yönünden reklamlar
Üretici kampanyaları; Kendi adına üretim yapan işletmelere yönelik yapılan tasarımlardır.
Aracı kampanyaları; Toptancı ve perakendeci olan kişilerin kendi bölgelerine ve hedef kitlelerine yönelik yapılan tasarımlardır.
Kooperatif kampanyalar; Üretici ve satıcı firmaların ortak alanda toplanarak yaptıkları kampanyalar için yapılan çalışmalardır.
19.01.2024 00:49:54
Reklam Çeşitleri ile ilgili bu madde bir taslaktır. Madde içeriğini geliştirerek Herkese açık dizin kaynağımıza katkıda bulunabilirsiniz.
Ekonomik sebeplerden dolayı iş değiştirmek zorunda kaldık. Yıllardan beri faaliyet veren ve bilinen markamız artık üretim yapmıyor. Yeni gireceğimiz işimi için ve piyasada bir yer bulabilmek için acaba ne gibi bir reklam politikası izlememiz gerekir? Çok fazla reklam çeşiti var. Hangi reklam çeşitleri daha çabuk duyulur ve dikkat çeker? Zahide . 07.10.2018 09:56:47
Sitede yer alan haber ve içeriklerin tüm hakları saklıdır ve buradaki bilgiler sadece bilgilendirme amaçlı olup, kullanımına, uygulanmasına, satın alınmasına, delil gösterilmesine veya tavsiye edilmesine aracılık etmez. Sitemizdeki bilgiler, hiç bir zaman kesin bilgi kaynağı olmayıp, kullanıcılar tarafından eklenmiştir veya yorumlanmıştır. Buradaki bilgiler sitemizin asıl görüşlerini içermeyebileceği gibi hiçbir taahhüt ve tavsiye yerine de geçmez.
Ocak - 2024